Harcerski Ośrodek Wodny Harcerski Ośrodek Wodny

baner bozenarodzenie

baner lewy opp

Informator 2025

baner lewy treminy egzaminow

baner lewy egzamin

Statystyki Wenedy

Złota dziesiątka #1 - najdłuższe rejsy
1 miejsce1500 Mm2006-05-14 - 2006-06-09 kpt. Paweł Burkhard
2 miejsce1435 Mm2006-06-10 - 2006-06-29 kpt. Grzegorz Dronka
3 miejsce1175.1 Mm2005-07-02 - 2005-07-19 kpt. Grzegorz Dronka
4 miejsce1129 Mm1992-06-29 - 1992-07-26 kpt. Edward Gut
5 miejsce1097.8 Mm2008-08-28 - 2008-09-14 kpt. Agnieszka Bajor
6 miejsce1082.8 Mm1997-06-25 - 1997-07-23 kpt. Zbigniew Mitręga
7 miejsce1081.5 Mm2003-09-01 - 2003-09-19 kpt. Grzegorz Dronka
8 miejsce1035.8 Mm2009-07-25 - 2009-08-10 kpt. Grzegorz Dronka
9 miejsce1022 Mm2006-06-30 - 2006-07-21 kpt. Michał Posz
10 miejsce994.3 Mm2004-07-10 - 2004-07-30 kpt. Grzegorz Dronka
Złota dziesiątka #2 - najszybsze rejsy
1 miejsce5.41 kn1990-09-12 - 1990-09-29 kpt. Aleksander Lipiński
2 miejsce5.05 kn2010-09-08 - 2010-09-18 kpt. Grzegorz Kwas
3 miejsce4.97 kn1995-07-07 - 1995-07-14 kpt. Adam Krzenciesa
4 miejsce4.97 kn1993-08-20 - 1993-09-01 kpt. Zbigniew Mitręga
5 miejsce4.88 kn1993-06-07 - 1993-06-25 kpt. Aleksander Lipiński
6 miejsce4.85 kn2009-06-20 - 2009-07-07 kpt. Krzysztof Capek
7 miejsce4.71 kn2002-08-22 - 2002-08-31 kpt. Małgorzata Burkhard
8 miejsce4.67 kn2013-07-31 - 2013-08-11 kpt. Grzegorz Dronka
9 miejsce4.64 kn2011-07-24 - 2011-08-10 kpt. Grzegorz Dronka
10 miejsce4.64 kn1991-09-09 - 1991-09-21 kpt. Aleksander Lipiński
Złota dziesiątka #3 - najwięcej przeżeglowanych na Wenedzie mil morskich
1 miejsceGrzegorz Dronka18185.9 Mm
2 miejsceZbigniew Mitręga11714.7 Mm
3 miejsceMaciej Jodłowski9878.4 Mm
4 miejsceGrzegorz Kwas7591.7 Mm
5 miejscePaweł Burkhard7413.4 Mm
6 miejsceMarta Kozdraś7297.6 Mm
7 miejsceJakub Stęchły6207.3 Mm
8 miejsceMałgorzata Burkhard6050.3 Mm
9 miejsceBartosz Bekiersz5917.9 Mm
10 miejsceBartłomiej Tajchman5287.5 Mm
Złota dziesiątka #4 - najwięcej przeżeglowanych na Wenedzie godzin
1 miejsceGrzegorz Dronka4586 h
2 miejsceZbigniew Mitręga3218 h
3 miejsceMaciej Jodłowski2615.5 h
4 miejscePaweł Burkhard1897.5 h
5 miejsceGrzegorz Kwas1846.5 h
6 miejsceMarta Kozdraś1844 h
7 miejsceJakub Stęchły1651.5 h
8 miejsceMałgorzata Burkhard1517 h
9 miejsceKrzysztof Peroń1444.5 h
10 miejsceBartosz Bekiersz1437.4 h

Dane techniczne

logoweneda ms/y "Weneda" jest jachtem typu Teliga 89. Zbudowany został w 1989 roku w szczecińskiej stoczni jachtowej im. Leonida Teligi, jako dziewiąty (i ostatni) z kolei. Przeznaczeniem jachtu jest żegluga turystyczna i szkoleniowa. W jachcie może mieszkać 5 osób.

Wodowany 24 czerwca 1989 w basenie jachtowym Szczecin-Gocław. Matką chrzestną jachtu była hm PL Stanisława Helbin - pełniąca funkcję zastępcy Komendanta Chorągwi Katowickiej ZHP, obecnie dyrektor gimnazjum w Jaworznie.

Budowa

"Weneda" jest jachtem balastowym. Kadłub jachtu jest wykonany z poliestrowo-szklanego laminatu. Obszary masztu oraz balastu dodatkowo są wzmocnione stalowymi elementami. Ołowiany balast jest przymocowany za pomocą stalowych bolców.

Takielunek

Typ takielunku jachtu to slup bermudzki z wysokim trójkątem przednim (sztag do topu masztu). Powierzchnia pomiarowa żagli wynosi 35,7 m2. Maszt oraz bom wykonane są z aluminiowych elementów. Wszystkie fały są sprowadzone do kokpitu, co jest ważne zarówno w aspekcie bezpieczeństwa jak i wygody obsługi. Olinowanie stałe wykonane jest z lin stalowych, olinowanie ruchome z lin miękkich oraz miękkich wplatanych w liny stalowe.

Wnętrze jachtu

Jacht jest zbudowany z myślą o wygodnym przebywaniu 5 osób. Pod pokładem znajduje się:

  • forpik z podwójną koją,
  • mesa z dwoma kojami oraz składanym stołem,
  • kambuz,
  • czwarta koja umieszczona przy stole nawigacyjnym,
  • łazienka / kingston.

Instalacje

  • dwie pompy zęzowe (ręczna i elektryczna),
  • zbiorniki wody o pojemności 100 l,
  • silnik pomocniczy YANMAR o mocy 18 KM ze zbiornikiem paliwa o pojemności 40 l,
  • instalacja elektryczna 12 V (2 baterie serwisowe po 75 Ah, bateria rozruchowa 40 Ah).

Wyposażenie nawigacyjne

  • kompas główny (Silva) i sterowy (Plastimo),
  • log elektroniczny (Simrad IS-15),
  • echosonda ultradźwiękowa (Simrad IS-15),
  • wiatromierz (Simrad IS-15),
  • odbiornik GPS (Furuno GP-30),
  • chartplotter (Seiwa SW1101),
  • radiostacja UKF/DSC,
  • odbiornik AIS,
  • odbiornik NAVTEX (Furuno NX-300).

Znaki rozpoznawcze

  • na żaglu - PZ 2330,
  • call sign - SPS 2398,
  • MMSI - 261 004 090,

Plan jachtu

Plan jachtu
Dane techniczne:

  • Długość całkowita: 8,90 m
  • Największa szerokość: 3,08 m
  • Zanurzenie: 1,52 m
  • Maks. wysokość masztu nad KLW: 12,25 m
  • Wyporność: 3,30 t
  • Silnik: YANMAR, 18 KM
  • Powierzchnia pomiarowa żagli: 35,7 m2:
    • grot - 16,5 m2
    • fok I - 17 m2
    • fok II - 25 m2
    • fok III (genua) - 33 m2
    • spinaker - 77 m2
    • fok sztormowy - 8 m2
    • grot sztormowy - 8,5 m2
  • Zbiorniki wody: 100 dcm3
  • Zbiorniki paliwa: 40 dcm3
  • Ilość koi: 5