Z pokładu s/y Weneda - kurs sterników 2011

Nasze manewry jednostkami jedno- i dwumasztowymi rozpoczęły się w słoneczną i wietrzną sobotę. I o ile słońce prawie nas nie opuszczało, to wiatr raz pojawiał się, a raz znikał. Mimo to, przez pierwszy tydzień wraz z pomocą naszych niestrudzonych instruktorów szlifowaliśmy żeglarskie umiejętności pływając do przodu, do tyłu i na boki, ćwicząc w praktyce to, o czym wcześniej słyszeliśmy tylko w teorii. Wieczorami także nie próżnowaliśmy poznając powiązania żeglarstwa z optyką, matematyką czy teorią grawitacji. Tak więc każdego wieczoru mogliśmy z poczuciem pracowicie spędzonego dnia położyć się na grubych, wygodnych materacach i zasnąć.

Następnie nadeszła druga część naszych manewrów. W ciągu jednej nocy znaleźliśmy się w Trzebieży, gdzie czekała na nas Weneda wraz ze smacznie śpiącą załogą z poprzedniego turnusu oraz s/y Azuryt, pływający pałac. Trasa naszego rejsu - Trzebież-Świnoujście-Stralsund-Świnoujście-Trzebież - nie była zbyt długa, ale za to urozmaicona. Nie zabrakło mostów, wąskich przejść, sieci rybackich, a przede wszystkim świateł, zarówno tych stałych jak i migających. Każdy z nas miał przy tym okazję spróbować ciężkiego skipperskiego żywota. Natomiast w wolnych chwilach na lądzie poznawaliśmy nadmorskie specjały, takie jak bułka z rybą. A wszystko to przy akompaniamencie muzyki żeglarskiej i nie tylko a capella oraz baniek mydlanych.